Tiit Kuusiku stipendiumi sai Tamar Nugis

Traditsioonilisel seltsi jõuluglögil Rahvusooperi Valges saalis anti Tiit Kuusiku stipendium bariton Tamar Nugisele.

foto: Reelika Riimand

Stipendiumiga kaasneb skulptor Edgar Viiese poolt valmistatud pronksist rändauhind, mille kunagi kinkis seltsile Kaido Kuusik. 

foto: Reelika Riimand

Tamar Nugis alustas lauluõpinguid Heino Elleri nimelises Tartu Muusikakoolis Vivian Kallaste juhendusel ning lõpetas 2016. aastal Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia magistrantuuri Taavi Tampuu lauluklassis. Kevadel 2016 täiendas Tamar Nugis end Sibeliuse Akadeemias, kus tema lauluõpetajaks oli Annika Ollinkari. Ta on osalenud prof. Eva Märtsoni ja Alexander Schmalczi Saksa Lied’i meistrikursustel, samuti on ta osa võtnud Asta Krikščiūnaitė, Margarita Gruzdeva, Jenny Anvelti, Natalja Bogaleva, Peter Konwitschny, Stephan Jörise jt meistriklassidest. Aastast 2020 on ta Rahvusooper Estonia solist.

Eesti ühe silmapaistvama baritoni Tiit Kuusiku (1911-1990) muusikukarjäär sai alguse Pärnu džässorkestris tšello- ja trummimängijana, ent tõeline kutsumus viis Kuusiku Tallinna Konservatooriumi Aleksander Arderi lauluklassi. Tema tähelend algas legendaarse võiduga Viini rahvusvahelisel lauljate konkursil, kus peavoorus esitatud Figaro kavatiini saatsid ovatsioonid ja ta pälvis esikoha kolmandas voorus laulmata. Hiilgava esitusega kaasnes hooajaks 1938/39 leping Viini Volksoperis. Õige pea pärast Teise maailmasõja puhkemist pöördus Kuusik kodumaale tagasi ning alustas pikka ja edukat karjääri Estonia teatris. Tiit Kuusiku repertuaaris oli lüürilisi (Silvio, Jeletski, Almaviva), dramaatilisi (Tonio, Tomski, Scarpia) ja buffo (Figaro, Petruccio) iseloomuga rolle. Lauljale endale meeldisid nii tõsine kui ka koomiline ooper, lemmikteostena nimetas ta „Sevilla habemeajajat“, „Boriss Godunovi“ ja „Rigolettot“, kus oli võimalusi nii lauluks kui ka mänguks.

Tiit Kuusik koos oma õpetaja Aleksander Arderiga, foto: Eesti Teatri Biograafiline Leksikon